torsdag 2 mars 2017

Man slutar inte att förundras ....

.... så vad är detta?
Coherent City Söderhamn, ett aprilskämt som kommer lite för tidigt eller?
Kolla filmen å tänk till lite själva.



Makalöst att Söderhamns kommun gett 150 000:- till ett projekt som är sån humbugg.
Okey att det finns vissa bitar som är riktiga men sen spårar det ur totalt.
Mental träning är en sak att styra andra med tanken är en annan. Jag har sysslat med mental träning i över 40 år. Allt från Alpina landslaget till andra enskilda idrottare och då inom friidrott och golf, så jag vet vad det handlar om och vilken nytta det kan och gör, men detta är någe annat. Att stärka sitt eget medvetande och på så sätt stärka andras, ja ni som tror på det bör ju ta er en tankeställare.
Sen är det visst mätbart också, för man skall ha en apparat i örat som kollar det.
Ööööö ... hallå, vakna.
Det finns gurus i Indien som sitter hela sitt liv och tänker sig in i sig själva och försöker nå andra men de har aldrig lyckats, så .... Vore det möjligt så varför skall vi då gå i skolan om vi kan "ta" andras tankar och kunskap? Funderade ett tag på att gå med för å kanske få lära mig lite mer språk. För antar att om jag lär av annan Syrisk eller Afgans tankar så må jag ju även ha fått kunskapen om språket genom dess goda tankar eller?
Man undrar hur dumt det skall vara för att man skall få pengar?
För det är väl det som det handlar om?
Antar att ordet integration är det som lurar åt sig mest slantar i vårt land just nu. Kanske jag skall ändra min lilla önskan om att få köpa in en drönare till min undervisning och säga att det är för att kunna höja integrationen genom att våra nysvenskar måste få se Sverige uppifrån.

Kan inte säga annat än att det blir spännande å se alla som nu skall dementera eller försvara vad dom gjort när man gjort någe tok som detta. Vi får se hur långt det är till att någon erkänner att man  varit ute å cyklat och inte riktigt förstått saken.

Kan inte annat än citera Gunilla Häverdal Eriksson i hennes insändare i HelaHälsingland
"Jag vill inte att Söderhamn ska bli till åtlöje som Dan Katz befarar, utan jag vill fortsätta att vara stolt söderhamnare och bära min fina SM-mössa."

Till sist det där med åtlöje, kolla SVT igår onsdag. "Tog 150000:- integration köpte små mätare för inre balans"
***

Inga kommentarer: