lördag 26 november 2011

Vilken bandykväll ...

Edsbyn utklassar Västerås med 9-0.
En gång till NIO - NOLL
Otroligt.
Jag blev hånad på eftermiddagen när jag tippade 12-1, å då var jag ändå närmast av alla tips.

Unikt denna kväll, Anders Svensson gör sin 500:de match i svit i Edsbytröjan. Helt säkert ett världsrekord om vi talar lagidrott på elitnivå.
Han kom till Edsbyn 1996 som junior å sen har de rullat på.



Klart man kan hålla med Redfarmers om vem som skall vara på nya 500 lappen.
Ni kan se en intervju mer jubilaren här.

Broberg-Bollnäs 5-4 på Hällåsen.
Vilken match.
Fullt ös nästan hela tiden, kul. Otroliga 235 utvisningsminuter å då var det inte alls någon ojuste eller ovanligt  tuff match. Domare Karlsson la nivån tidigt, men spelarna la en högre och då blev de lite spelare på planen.
Antar att det kommer att gnällas om domarinsattsen, men som helhet tyckte jag den var helt okey och ett antal tuffa beslut som togs utan gnäll eller diskussion vilket herr Karlsson skötte bra. Men jag stod ju där som neutral å då har man väl lite andra ögon ... ;-)
Trotts detta, med mycket utvisningar, ett bra derby som Brobergs fartbandy tog över i andra halvlek och helt enkelt åkte ifrån Bollnäsförsvaret, precis så som man skall göra.
Oksanen fick jobba för att hålla siffrorna nere medan Wasberg hade de lite lugnare.

Kungälv - Vetlanda 4-2 och Kungälv verkar gå mot en klarhet och Vetlanda mörkar allt mer.

Bäst av allt var väl att nu leder rätt lag elitserien .... igen.
*********

Inga kommentarer: